Krämig pasta & köttfärsgratäng...

                   Ikväll kände jag för lite krämig pasta,
         det är bland det bästa jag vet =)

                                                
          Men ville inte göra något av de recept jag testat innan,
 utan surfade på iphonen efter ett nytt recept...
                  Hittade ett där som jag bara lade till lite på.

Det blev riktigt gott!



Krämig pasta & köttfärsgratäng

Köttfärsröra
500g köttfärs
1 liten gul lök
1 burk tomatsoppa
2 vitöksklyftor, finhackade
salt
svartpeppar
lite socker

Ostkräm
1 pkt naturell Philadelphia
4 dl creme fraiche
1 dl grädde
1 strimmlad purjolök
salt
svartpeppar

300 g tagliatelle
     Jag toppade även med lite tärnad mozarella

Bryn köttfärs, lök och vitlök. Tillsätt tomatsoppa, salt, socker och svartpeppar.
Låt det puttra 10 min.

Koka pastan.

Blanda alla ingredienserna till ostkrämen i en bunke.

Lägg pastan i en ugnssäker form.
Häll över ostkrämen och täck med köttfärsröran.
Toppa till sist med mozzarellan.

     Grädda i 200 grader i 20 - 25 min
                        Servera med en sallad =)

          Funderar på om jag ska försöka hetta till den lite till nästa gång,
                                  kanske med lite Sambal Oelek...

Kommentarer
Postat av: anna

Blir ikväll det! Lät sjukt gott! :D

2010-12-15 @ 16:00:54
URL: http://mybelovedones.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0