Räkor, dun & en ängel

Hej, jag har minst sagt tagit en super lååång paus från bloggen IGEN...
Förstår inte riktigt hur folk har tid att sitta vid datorn så mycket som de gör...
Nå, hur hinner ni? Mycket nyfiken ;)
Sen så vill jag av någon konstig anledning inte göra ett inlägg utan bild/bilder till, känns inte lika kul.

Jag har iallfall hunnit göra en hel del saker sedan förra inlägget
och mycket mer kommer att hända, om allt går rätt!

Vi har äntligen fått bort vårt "lilla berg" i köket, ett berg av skräp!
Som har jagat mig i mina drömmar en lång tid...

Jag har även tagit tag i vår vind, rensat bort saker och packat om det som ska vara kvar.
Fick faktiskt ihop sex kartonger som jag skulle kunna ta med och sälja på loppis.
Får se om det blir någonting med det, men vore värt ett försök.
Alltid kul om man kunde få in nån krona tillbaka och ändå bli av med det som inte längre passar in efter renoveringarna, kan ju faktiskt passa riktigt bra hemma hos någon annan.

Idag har jag unnat mig den lyxen att både få nya slingor i håret och klippt mig.
Man borde unna sig mer egentid/egenvård, det är man värd.
Finns inget skönare =)

På tal om att unna sig, jag är i en fas i livet just nu som kräver att jag är lite av en ekonom...
Kan låta trist, men är lite av en utmaning som kan bli riktigt kul.
Speciellt om man sparar till någonting stort & roligt!

I fredags när jag stod inne på jobbet & tittade ut genom skyltfönstren,
så sod den bara där... (som varje fredag iof) 

Fiskbilen, jag var bara tvungen att ha färska räkor!
Men stod själv just då & hela butiken i kunder, med bara en halvtimma kvar innan fiskbilen skulle åka..
Så kommer Stina in, som en ängel skickad till mig...
& hjälper mig, så tack vare henne kunde jag göra mig en supergod räksmörgås på lördagen efter jobbet...tack!


Räksmörgås med citroncreme

Skulle vara duktig & tvätta alla sängkläder en dag också...
Det gick väl sådär med Johans kudde, kan man säga...

Jag la i båda kuddarna, hade i medel & tryckte igång....
Tiden gick & maskinen blev klar, så jag gick och skulle stoppa in dem i torktummlaren, när jag fick mig en trevlig överraskning eller ska jag säga jobb..huh




Jag kan ju inte direkt påstå att jag blev glad av denna syn...
Det visade sig att Johans kudde hade gett upp...
& för min del så var det bara att jaga dun, lagomt roligt!
Min syster
jagar fortfarande dun, jag hade nämligen lånat hennes tvättmaskin =/

Det var lite från min sommar... som var alldeles för kort!


Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Hej Jessie! Jag gissar att det var du som lämnade en kommentar hos mig idag angående ett betongljusfat!? Din länk till bloggen saknade nämligen ett e...

Fatet du undrade över kommer från Former.nu: http://www.former.nu/index.html

Ha det gott!

Irene

2010-11-17 @ 23:25:42
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0